website accessibility

Етика и съответствие

Етика и съответствие

Нашите политики, нашият подход

Линия за етична помощ

Етични и устойчиви бизнес партньори

Единна позиция за етика и съответствие


Ангажиментът на United Group за етично поведение е в основата на всички наши действия.


Докато свързва, информира и забавлява хората, United Group изгражда силни и трайни взаимоотношения с клиенти, бизнес партньори и местни общности. Като двигатели на положителната промяна, ние постигаме тези успехи с действия, които са етични и в съответствие със законовите изисквания.


Кодексът за бизнес поведение и етика насърчава всички наши служители и партньори да действат почтено и отговорно във всички свои бизнес начинания. Той очертава стандартите и политиките, възприети от United Group, и приложими към всички работни процеси. Нещо повече - Кодексът дава отговор на въпроса към кого от United Group можете да се обърнете с молба за съдействие в случай, че възникне сложна или неясна ситуация.


Отговорно поведение


United Group е горд член на Алианса за отговорен бизнес (АОБ) - най-голямата индустриална асоциация, ангажирана да подобри ефективността и социалната, етична и екологична отговорност в глобалната верига от доставки.


В качеството си на членове и демонстрирайки съответствие с целите и визията на АОБ, ние въведохме изискванията на Кодекса за бизнес поведение на организацията в нашия собствен Кодекс за поведение на доставчиците.


Линк към Кодекс за бизнес поведение и етика страница


Линк към Кодекс за поведение на доставчиците страница

Разкриване и защита от последващи ответни действия

Ние, United Group, искаме всеки, който съобщи за нередност, свързана с работата, да се чувства в безопасност. Нашата Политика за защитено разкриване на информация (подаване на сигнали) дава ясни указания за това по какъв начин може да съобщите за нередност, как провеждаме проверки по сигнали и как защитаваме всички, които добросъвестното съобщават за нарушения. Политиката гарантира, че при надлежната проверка по всички сигнали за нередности ще се спазват строги изисквания за конфиденциалност.


Въпроси или притеснения? Тук сме, за да помогнем.


Вижте нашия Кодекс за бизнес поведение и етика или се свържете с екипа по съответствието на compliance@vivacom.bg

Нулева толерантност към подкупите, корупцията и последващи ответни действия

Като отговорна и етична компания, почтеността е отправна точка във всички дейности на United Group. Гордеем се от факта, че привличаме и задържаме бизнес чрез качеството на нашите продукти и услуги, твърдо заставайки срещу корупционни практики като опит за получаване на бизнес предимства. Ние прилагаме културата на постоянната бдителност, осъзнавайки, че корупцията може да възприеме и други форми освен плащане: подаръци, развлечения, пътувания, бонуси, предложения за работа, отстъпки, заеми при непазарни условия, такси, услуги, дарения или всякакви други преки или косвени преимущества или възнаграждения.


Недопустими са ответните действия срещу всеки, който съобщи за нередност, оказва съдействие за вътрешна проверка или отказва да извърши нещо, което счита, че нарушава Кодекса за бизнес поведение и етика и политиките на United Group или приложим закон.


Въпроси или притеснения? Тук сме, за да помогнем.


Вижте нашия Кодекс за бизнес поведение и етика или се свържете с екипа по съответствието на compliance@vivacom.bg

Подаръци, гостоприемство и пътувания

В процеса на изграждане на бизнес отношения, United Group често използва подаръците, гостоприемството (включително бизнес срещи и събития) и пътуванията като ефективен способ за подкрепа и ангажиране на клиентите.


Това, обаче, се осъществява в рамките на ясни критерии, съгласно които всички действия трябва: да са прозрачни и открити, за бизнес цели и одобрени и извършени по правилния начин. Всички в United Group напълно осъзнават, че нарушаването на установените стандарти ни поставя в риск от обвинения в конфликт на интереси, измама или корупция.


Въпроси или притеснения? Тук сме, за да помогнем.


Вижте нашия Кодекс за бизнес поведение и етика или се свържете с екипа по съответствието на compliance@vivacom.bg

Подаръци, гостоприемство и пътувания

В процеса на изграждане на бизнес отношения, United Group често използва подаръците, гостоприемството (включително бизнес срещи и събития) и пътуванията като ефективен способ за подкрепа и ангажиране на клиентите.


Това, обаче, се осъществява в рамките на ясни критерии, съгласно които всички действия трябва: да са прозрачни и открити, за бизнес цели и одобрени и извършени по правилния начин. Всички в United Group напълно осъзнават, че нарушаването на установените стандарти ни поставя в риск от обвинения в конфликт на интереси, измама или корупция.


Въпроси или притеснения? Тук сме, за да помогнем.


Вижте нашия Кодекс за бизнес поведение и етика или се свържете с екипа по съответствието на compliance@vivacom.bg

Дарения и спонсортво

United Group активно подпомага добрите каузи чрез спонсорства и дарения в нашите местни общности. Важно е тези средства и подкрепа да не бъдат опетнени от подозрения за нарушаване на антикорупционното законодателство.


Нашият Отдел по съответствието отговаря за Регистъра за дарения и спонсорства, чрез който оказваме помощ на служителите в одобрението и проследяването на всички ангажименти за спонсорство и всички форми на дарение, включително и използването на помещения, оборудване, услуги без заплащане или с отстъпка, лично време или други облаги.


Въпроси или притеснения? Тук сме, за да помогнем.


Вижте нашия Кодекс за бизнес поведение и етика или се свържете с екипа по съответствието на compliance@vivacom.bg

Конфликт на интереси

Животът е поредица от взаимоотношения със семейство, приятели и колеги, които често се преплитат, но United Group работи усилено в посока да избегне потенциални или възприети като потенциални конфликти на интереси, които могат да застрашат нашата почтена репутация.


Полагаме време и усилия, за да гарантираме, че нашите служители и партньори разпознават и избягват ситуации, при които лични интереси и взаимоотношения могат да създадат конфликти на интереси, които увреждат най-добрите интереси на United Group, нашите клиенти и нашите бизнес партньори.


Въпроси или притеснения? Тук сме, за да помогнем.


Вижте нашия Кодекс за бизнес поведение и етика или се свържете с екипа по съответствието на compliance@vivacom.bg

Санкции

Санкциите забраняват или ограничават определени икономически дейности с определени лица, дружества, правителства и държави. Те са икономически и финансови инструменти на политиката за външна и национална сигурност, използвани предпазливо от правителства и многонационални правителствени органи, за да повлияят на промените извън техните териториални граници.


United Group се съобразява с всички санкционни решения във всички територии, на които оперираме. Преди да започнем бизнес отношения с която и да било трета страна или посредник, ние извършваме проверка на дружеството чрез нашата Програма за санкционен мониторинг.


Въпроси или притеснения? Тук сме, за да помогнем.


Вижте нашия Кодекс за бизнес поведение и етика или се свържете с екипа по съответствието на compliance@vivacom.bg

Лоялна конкуренция

United Group вярва в честната и справедлива бизнес среда. Конкурентното законодателство забранява споразуменията между конкуренти, чрез които се предотвратява, ограничава или нарушава конкуренцията. Забранени са също злоупотребите с монополно или господстващо положение.


United Group винаги спазва националните и европейски правила по отношение на конкуренцията. Нашите служители разбират колко важно е да взимаме независими решения и да споделяме информация с конкуренти и търговски асоциации. Насърчаваме ги да се консултират с нашия Правен отдел в случай, че възникне съмнение.


Въпроси или притеснения? Тук сме, за да помогнем.


Вижте нашия Кодекс за бизнес поведение и етика или се свържете с екипа по съответствието на compliance@vivacom.bg

Защита на личните данни

United Group се ангажира да защитава личните данни в съответствие с местните закони, включително Общия регламент за защита на данните (GDPR), и за да защити поверителността и самоличността на всички участващи страни.


Достъпът до и използването на всички лични данни в рамките на United Group, включително тези на клиенти, партньори и служител, се извършва по строги правила. Лицата, оторизирани със специално разрешение за достъп до лични данни във връзка с изпълнение на служебните им задължения, полагат необходимите грижи за запазването и използването им по предназначение и в съответствие с политиките на Групата.


Въпроси или притеснения? Тук сме, за да помогнем.


Вижте нашия Кодекс за бизнес поведение и етика или се свържете с екипа по съответствието на dpo@vivacom.bg

Използване на технологии и информационна сигурност

United Group разполагат с най-модерните технологии, чрез които отговаряме на нуждите на нашите клиенти и вършим работата си ефективно.


Всеки служител в United Group отговаря за най-доброто възможно използване на тези технологии. Нашият Отдел по киберсигурност и нашите Политики за информационна сигурност предоставят насоки за защита на чувствителна информация и оборудване, управление на информационни потоци както вътрешно, така и външно, при постоянен контрол за киберсигурността.


Въпроси или притеснения? Тук сме, за да помогнем.


Свържете се с Отдела по информационна сигурност на ITSecurityadmin@vivacom.bg

Нашата ЛИНИЯ ЗА ЕТИЧНА ПОМОЩ – оказване на подкрепа при спазване на конфиденциалност


Нашата Линия за етична помощ позволява на всеки, който работи в United Group – от кол център до ръководители и бизнес партньори - безопасно и конфиденциално да зададе своите въпроси или да сподели за притеснения относно нарушения на работното място.


Линията за етична помощ е леснодостъпна чрез различни канали. Всеки, който има нужда от съвет или съдействие, може да бъде спокоен, че всички въпроси ще бъдат надлежно отговорени в пълна конфиденциалност.


Линията за етична помощ – лесен достъп, винаги на разположение


Уеб платформа

unitedgroup.ethicspoint.com

Мобилна платформа

unitedgroupmobile.ethicspoint.com


или

сканирайте следния QR код


Кодекс за бизнес поведение и етика

Телефонни линии

Списък с телефонните номера тук

Имейл

compliance@united.group

Нашите цели


Ние в United Group се ангажираме да минимизираме въздействието ни върху околната среда и да инвестираме в положителна социална промяна. Нашите бизнес партньори и доставчици (Доставчици) играят ключова роля за постигането на тази цел.


Поради тази причина очакваме от доставчиците ни да споделят нашия ангажимент към етичните, безопасни и отговорни бизнес практики, описани в нашия Кодекс за поведение на доставчиците.


Кодексът за бизнес поведение и етика насърчава всички наши служители и партньори да действат почтено и отговорно във всички свои бизнес начинания. Той очертава стандартите и политиките, възприети от United Group, и приложими към всички работни процеси. Нещо повече - Кодексът дава отговор на въпроса към кого от United Group можете да се обърнете с молба за съдействие в случай, че възникне сложна или неясна ситуация.


Алианс за отговорен бизнес


United Group е горд член на Алианса за отговорен бизнес (АОБ) - най-голямата индустриална асоциация, ангажирана да подобри ефективността и социалната, етична и екологична отговорност в глобалната верига от доставки.


В качеството си на членове и демонстрирайки съответствие с целите и визията на АОБ, ние въведохме изискванията на Кодекса за бизнес поведение на организацията в нашия собствен Кодекс за поведение на доставчиците.


Как трябва да действат нашите доставчици


Кодексът за поведение на доставчиците ясно определя стандартите, на които очакваме те да отговарят: да гарантират безопасни условия на труд, справедливо отношение към работниците и да провеждат отговорни практики за опазване на околната среда. Доставчиците следва за спазват всички приложими закони за защита на личните данни, както и да поддържат най-високите стандарти на етика в областта на антикорупционните практики и конкурентното законодателство.


Кодексът за поведение на доставчиците е в съответствие със стандартите от Кодекса за поведение на АОБ, международното право, признатите етични стандарти, принципите на отговорния бизнес и най-добрите практики, включително Конвенциите на Международната организация на труда, Всеобщата декларация на ООН за правата на човека и Ръководните принципи на ООН за бизнеса и правата на човека.


За повече информация, прочетете Кодекс за поведение на доставчиците.


Линк към Кодекс за поведение на доставчиците.


Съобщаване за притеснения


Очакваме от доставчиците и служителите на United Group да съобщават чрез Линията за етична помощ за подозрителни дейности, червени флагове и нарушения на нашия Кодекс за бизнес поведение на доставчиците.


Притесненията може да са свързани с всяка област от Кодекса за поведение на доставчиците, включително в сферата на трудовото законодателство и безопасни условия на труд, опазване на околната среда, подкупите и корупцията, конкуренцията и защитата на данните.


Ние ще проследим всяко достоверно твърдение за извършено нарушение на Кодекса за поведение на доставчиците, нашите политики или закона и ще забраним всякаква дискриминация или последващи ответни действия срещу лица, които добросъвестно съобщават за предполагаеми нарушения.


През цялото време на извършване на вътрешна проверка по подадените сигнали, отговорният екип ще спазва изискванията за защита на личните данни, конфиденциалност и права на участващите в процедурата.


Одити и коригиране


United Group използва технология по оценка на риска при подбора на нови доставчици и активно работим в посока на подобряване на техните показатели по отношение на социалните, социални, екологични и здравословни и безопасни условия. Това постигаме с поставянето на писмени ключови показатели за ефективността, цели и планове за изпълнение.


Провеждаме периодични проверки за представянето по поставените показатели и се уверяваме в съответствието с нашия Кодекс за поведение на доставчиците. В случай, че установим несъответствие, ние очакваме от нашите доставчици и бизнес партньори да коригират нарушенията в рамките на разумен срок, както и да работят по подобряването на показателите по зададен корекционен план.